Saturday 10 January 2009

lazy saturday morning...

Het is -6 buiten!!!! -6! Weet je hoe koud dat is! En het vriest al een week. Overal zie je mensen schaatsen, lekker dik aangekleed. Echt wel weer voor deze toasties maar aangezien ik de laatste tijd al niet zo gek veel gekraald heb zal ik maar niet gaan breien. Heb trouwens nog een halfafgebreide sjaal liggen. Volgens mij is dat echt een familie kwaal, projectjes half afmaken.... Ik weet nog dat mijn moeder altijd een tas met halve truien enzo had. Die lagen in een grote houten kist die nog van mijn opa was geweest. Was op de 1 of andere manier altijd spannend als die kist open ging vroeger. Naast het breiwerk bewaarde mams hier ook het oude zilverwerk van mijn oma. Prachtig vond ik dat altijd. Mijn moeder is niet echt van de frutsels in huis en vind het lastig om die dingen elke keer te moeten poetsen, vandaar dat het in kranten gewikkeld in de kist lag... Ik vond het altijd schitterend!
Volgens mij ligt het zilver nog steeds in die kist....
Ik denk dat ik straks de kou maar ga trotseren en even naar de markt ga. Ook dat doen we al jaren. En tradities moet je in ere houden toch?
Nou, kleed je allemaal warm aan en tot gauw!

No comments:

Post a Comment